Brev:
Søde sager har ingen interesse
3. august 2010
Alder:
23 mdr.
Søde sager har ingen interesse
Kære Helen
Jeg har et "måske" lidt underligt spørgsmål :-)
Vi har gennem det meste af L´s barndom (hun fylder 2 år om en måned) holdt igen med is, slik, kage, saftevand, juice osv - ikke fordi vi er fanatiske, men synes vi ville vente lidt med og præsentere det til hun måske vidste hvad det var - og har haft den holdning at hun jo ikke er gået glip af noget - hun ved jo ikke hvad slik er :-)
Her i sommer har vi så småt begyndt og tilbyde hende lidt hen af vejen også iforhold til at hun er så stor nu - men hun er slet ikke interesseret i det.
Hun vil ikke engang smage på is!..... det blev vi lidt overrasket over, da vi tænkte det var noget alle børn elsker - men så snakkede jeg med et par af vores venner som siger at deres børn heller ikke ville have det da de var små - fordi det var koldt :-)
Hun drikker kun vand og økologisk letmælk af væske - hvilket jo er super fint, men har prøvet lidt til her for noget tid siden hvor hun var syg med lidt saftevand og juice, og endda cola blev hun tilbudt - hun vil ikke smage på det heller.
Hun fik her i sommerferie et par små vingummibamser og dem kunne hun godt lide. Kage er hun heller ikke interrisseret i.
Dt er jo ikke fordi hun SKAL have det - det er jo dejligt at hun nyder en riskiks lige så meget - men vi er nu bange for om vi har været for tilbageholdende at hendes forhold til det er blevet "forkert" - synes man læser så meget om at man skal passe på med slet ikke og tilbyde noget usundt da de så når de bliver større får et specielt forhold til f.eks slik og propper sig med det når de så endelig får det - hvad har du af erfaring og holdning ?
Kommer hendes interesse med alderen - har vi gjort noget forkert ved og holde igen - vi synes jo ikke hun har haft "brug" for alt det usunde før hun min var 1 1/2 år- 2 år.
Vi har en del venner som har børn i samme alder som vores datter - og de forstår slet ikke at alle nævnte ting ikke glider ned - deres børn ELSKER det hele.
Hendes lyst til og smage nye ting er generelt ikke så stor for tiden.
Jeg har også prøvet med smoothie, det kan vi godt selv lidt - heller ikke her har hun lyst til og smage - lige gyldigt om den er gul eller rød ;-)
Håber du kan give lidt med på vejen til det jeg har skrevet.
Hilsner L´s Mor